zaterdag 24 september 2011

Te vroeg afscheid

Het jaar van de boerenzwaluw in boerderij Stokkink is weer voorbij, schreef ik vanmorgen. Een paar minuten later zie ik deze zaterdag dat ik iets te vroeg ben. Wat ik schreef laat ik hier nu volgen tussen aanhalingstekens. Daarna een ander slot ter aanvulling:  "Na bijna een half jaar is deze zomergast weer vertrokken. Op 29 maart arriveerde de eerste boerenzwaluw. Afgelopen nacht verbleef voor het eerst in maanden geen enkele vogel meer op de deel. Tot gisteren bracht nog één van de twee op 7 september uitgevlogen jongen de nacht door op en draadje. Zondag maakte ik de laatste foto van deze twee jongen (zie boven). Daarna keerden ze nog een paar dagen samen terug in de boerderij. In het midden van de week nog maar één. Soms was deze jonge vogel ook overdag nog even te zien. Misschien vloog de laatste boerenzwaluw ook in een groepje dat ik woensdag zag boven Stokkink. En nu is het stil op de delle. Tot wanneer?" Terug op de delle zie ik de jonge vogel toch nog weer (zie foto onder) op een draad bij het nest. Ik ben iets te vroeg met mijn afscheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten